Home sweet home… almost

Så er vi igen hjemme. Eller dvs. jeg rejser til New York om under 48 timer, så har et lidt stramt program, men brokker mig skam ikke! Men vi har da fået en “lille” forsmag på sommere, hvilket har været virkelig herligt!
Tænkte om nogle af jer evt. havde været i New York, og havde nogle gode tips til steder man kan shoppe eller se? Har en masse vi skal, men det er altid godt med inputs..
Håber de indlæg vi havde planlagt til jer i løbet af ugen, har været gode! :-)
// Amalie

Et billede fra byen vi boede i. (fra google, vores egne billeder komme selvfølgelig også op)
Byen vi boede i. Prøvede lige at være kreativ, og sætte en pil ind, der hvor vi boede :-D haha
Kender i det, at være overdrevet spændt, og slet ikke at kunne fatte, at det rent faktisk sker? 

Verdens bedste kur

Idag kommer vi hjem fra Malta, men er endnu ikke klar over, hvor meget overskud vi har, når vi kommer hjem. Så laver alligvel lige dette planlagte indlæg. :-)
Har hørt meget om denne slanke bog “Verdens bedste kur”, bl.a. at den skulle være rigtig god. Og hvad lå lige pludselig ude på køkkenbordet? Så måtte da tage et kig i den. Må sige, noget af det mad han forslår man skal spise, når man følger hans kur, virker ret så indviklet og ikke lige til.. Men man kan jo altid lade sig inspirere af maden han forslår, og blande det med noget man selv finder på. Tilgengæld er der en udført madplan for 4 uger i bogen, så hvis man er up for it, og kan følge sådan en plan i fire uger, er det lige bogen for dig! Har samlet et lille udsnit at nogle, af de ting han forslår, morgen, formiddag, frokost, eftermiddag og aften. :-) 
Morgenmad: 
  • Skyr med bær og mysli (uden tilsat sukker) – hertil lidt groft knækbrød med mager ost og en appelsin. 
  • Havregrød med æble og kanel – hertil en smotthie med skyr. 
  • rugbrød med skinke og et spejlæg – hertil en gulerod og en caffe latte med minimælk eller grøn te. 
  • Frugtboost (smoothie af alt slags frugt) + 1 blødkogt æg.
Formiddag:
  • Grøntsagsstænger dyppet i lidt hummus. 
  • En håndfuld nødder. 
  • Fuldkornsknækbrød med røræg. 
  • En håndfuld krydret mandler (rister på en pande)
Frokost: 
  • Fuldkornsrugbrød med magert kød eller kyllingepålæg, makrel i tomat og diverse grønt. 
  • Hvidkålssalat med citron, honning, parmesan og kylling. 
  • Fuldkornspitabrød med hummus, røget laks og frisk spinat. 
  • To skiver rugbrød: 1 med kartofler og 1 med fiskefrikadelle og remoulade.  
Eftermiddag: 
  • Fuldkornsrugbrød med mager friskost og peberfrugt. 
  • Smoothie af bær og skyr. 
  • Grøntsagsstænger i lidt hummus.
  • 1 skive ristet rugbrød + dyb. 
Aften: 
  • Kalkunwok med kalkun, grøntsager og fuldkornspasta – hertil avokadosala med fetaost og sukkerærter. 
  • Omelet med kylling, asparges og tomater – hertil grov salat. 
  • Fuldkornsfiskefilet med rødbedesalat. 
  • Kylling med karry – hertil brune ris. 
// Amalie 

Morrocanoil

Tøser. Hvis I ikke kender dette produkt, er I gået glip af noget!
Morrocanoil-produkter er noget af det BEDSTE du kan få til dit hår. Mit eget hår har været gennem tonsvis af farvninger, fra lyst til mørkt, til rødt, mørkt igen og nu lyst, hvor jeg oveni har krøllet hår fra naturens side, er det deraf også tørt. Og det er så der morrocanoil produkterne kommer ind. Jeg er selv indehaver af Morrocanoil Moisture Repair Shampoo og Balsam, samt Morrocanoil Glimmer Shine Spray, og jeg elsker produkterne. Mit næste ønske inde for morrocanoil er hårkuren, som skulle være rigtig god.
Så hvis i har ødelagt hår eller bare hår som generelt trænger til lidt ekstra pleje, vil jeg helt klart anbefale produkterne. De er godt nok ikke ligefrem billige, men er tilgengæld meget drøje i bruge. :-)
De kan købes utroligt mange steder, så det er bare at google Morrocanoil, så kan i selv se hvad lige præcis i har brug for til jeres hår.

Homemade hårkur 
Nu når vi(jeg) alligevel snakker om hår, har jeg et par andre gode fif, jeg selv gør god brug af. For det første putter jeg, hver gang jeg er i bad, olivenolie i mit hår. Men KUN i spidserne ellers for du mega fedtet hår, og det er ikke nogt vi kan lide. Jeg putter det i mellem shampoo og balsam, og lader det sidde og “trække” lidt, før jeg skylder det ud.
Et andet fif er, at jeg nogle gange laver mine egne hårkure, en rigtig god én er most banan, evt. advokado, og olie blandet sammen. Put det i håret og lad det sidde så lang tid som du gider. Et god trick er også bare at putte olivienolie i håret som hårkur: Jeg lader som regel mine hårkurer sidde i hen over natten, så håret rigtig kan suge næringen til sig. Og bruger selvfølgelig ikke oliveolie i badet, når jeg har haft det i som hårkur, håret skal også have tid til at lave de nødvendige stoffer selv.

Det skal lige siges, jeg på ingen måde er frisør eller noget der ligner.. Jeg deler bare ud af mine egne erfaringer med hår og produkter. :-)

// Amalie

Spis dig slank med lækker mad

Der er masser af forskelligt mad, som bidrager på den gode måde til en sundere og slankere krop. Jeg har nedenunder listet nogle rigtig gode fødevarer, som hjælper på forbrændningen. :-)
  1. Grøn te er en af de gode sager at indtage, hvilket jeg også har skrevet et indlæg om. Så hvis du vil læse hvorfor kan du læser indlægget (under emnet kost og motion). 
  2. Nødder er meget mættende, da de er fyldt med fibre og protein. De er derfor rigtig godt at spise til morgenmaden eller tage med på madpakke som snack. Dog bør du ikke spise mere end 80 g. om dagen, da de har stort kalorieindhold, og for meget dermed vil give den modsatte effekt. 
  3. Chili er den ultimavtive fedtforbrænder, det indeholder et stof som ligger låg på appetitten og øger forbrændningen – og så smager det forrygende! 
  4. Hvidløg er, til trods for den ikke så heldige lugt efterfølgende, et rigtig godt krydderi, som øger din forbrænding.
  5. Kylling er noget af det bedste jeg ved. Og det gode ved kylling er at det indeholder rigtig mange proteiner og så indeholder det ikke særlig meget fedt. Og proteiner betyder flere muskler, flere muskler betyder mere forbrændning. ¨
  6. Æbler smager godt, og kan altid spises. Undersøgelser viser at mennesker, som spiser et æble forbrænder mere og taber sig hurtigere, end folk der ikke gør. 
  7. Olivenolie indeholder en syre, som nedbryder overskudsfedt i kroppen. Og umættede fedtsyrer gør at du ikke føler dig sulten, derfor er olivenolie en perfekt dressing til din salat. 
  8. Havregryn er en klassiker! Hvis du spiser en potion af det om morgen, vil du være mæt i laaaang tid, og dermed ikke krybe til sødere eller mere usunde sager. 
  9. Grape er med til at sætte forbrændeningen igang. Mange kendte er store tilhængere af Grape-kuren, som går ud på at du skal enten spise eller drikke saften fra en grape inden hvert måltid. Så hvis du er til grape, er det en perfekt løsning. 
  10. Æg er super sundt at spise om morgen, pga. alle proteinerne mætter det rigtig meget. Og en sund morgenmad er med til at kickstarte din forbrændning lige fra starten. Dog skal man være opmærksom på ikke at spise for mange æg om dagen. 
  11. Bladselleri indeholder kun 16 kalorier pr. 100 gr. Det er blevet undersøgt og bevist at man bruger omkring 85 kalorier i timen på at tygge, så hvis du spiser en salat bestående af asperges, iceberg og bladselleri, vil du forbrænde mere, end du indtager. 
  12. Laks er som andre fede fisk, f.eks. makrel og tun, fyldt med sunde omega 3 fedtsyrer. Spiser du fisk ofte, vil det mindske produktionen af proteinhormoner, som sløver stofskiftet og øger overvægt. 
  13. Salat indeholder nærmest ingen kalorier, og en god stor skål salat inden et måltid, vil gøre at din mave føler sig mæt, da din hjerne vil tro at din mave allerede at fuld
  14. Vand vand vand, du hører det alle steder – hvilket der er en årsag til. Er din krop dehydreret nedsætter det din forbrændning, og din krop kan forveksle det med at være sulten, så dermed kan du ende med at spise unødvendige ting. Så drik 2-2,5 liter vand om dagen.
  15. Kanel  skulle også være med til at øge forbrændningen. Et godt tip er f.eks. at spise det på æble og win win, så får du både æble og kanel, 2x god forbrændning. 
Håber i kan bruge det til noget. 
// Amalie 
Older posts